Saturday, March 19, 2011

Aku berblogging? Macam mustahil je bunyinye...

Assalamualaikum, firstly sebenarnya dah lama jugak aku nak berblogging ni, cuma kekadang masa je yang selalu jeles dengan aku. Untuk post yang pertama ni aku nak cerita serba banyak tentang diri aku yang orang tak berapa nak kenal ni. Nama penuh aku Mohd Zamzuri bin Mohd Bidawi, umur sehingga jam aku mengarang post ni 26 tahun 6 bulan 20 hari. Aku sudahpon berkahwin dengan si cantik jelita yang bernama Siti Hajar binti Azali pada tarikh 29 Mei 2009. Sehingga kini masih berdua dan belum bertiga, berempat ataupon berlima (belum ada rezeki lagi, doa-doakanlah ye). Kalau aku nak cerita pasal nama glemer pulak, memang terlampau la banyak. Al-maklumla bak kata pepatah yang aku cipta sendiri, "lagi ramai kawan, lagi banyak la mulut yang kita nak menghadap".

                                        foto aku dan isteri tercinta
                  
Mase kat kampung (kat rumah la) family semua panggil aku 'boy' sebab aku lelaki (yela, takkan nak letak 'girl' plak kan) atau mungkin sebab nama timangan yang lain semua dah digunakan kot. Time sekolah, semua member-member aku panggil aku 'Zam' (kalau yang kuang hajar sket, panggil Zam-Zam Ala Kazam). Bila masuk zaman kerja (Jusco) pulak aku tukar nama glemer aku kepada 'Ekaiy' (nama yang aku cedok dari nama anak sedara aku). Bukan apa, kang ada org laen yang nama Nizam ke, Azam ke, kan dah susah nak panggil.

Tapi yang paling tak best bila ada mulut yang agak jahanam memporak-perandakan nama aku menjadi Bang'Khai' (sungguh tak sopan). Dan yang terbaru sejak-sejak aku keje baru (Al-Ikhsan) member-member semua panggil aku 'Kurt-Dean' (ejaan aku renovate balik, sepatutnya KUDEN je). Nama ni diberi oleh Head aku masa aku mula-mula masuk keje. Aku pon tak tau mana dia dapat nama tu, tetiba je terkeluar dari mulut dia panggil aku Kuden. Sebenarnya banyak lagi nama-nama glemer aku yang tak disebutkan tapi nanti korang bosan plak nak membaca nama aku satu persatu beserta sejarahnya (budget ada org bace blog kau.... miahahaha).

Aku rasa cukup pengenalan diri aku untuk 1st post ni, jadi aku tamatkan pe'naip'an keyboard aku sampai di sini. As-Salam.

No comments:

Post a Comment